מעבר דירה. לא מה שחשבתם.

יום ראשון, 3 בנובמבר 2019



לפני שנתיים עברנו מתל אביב לגבעתיים,
מודה שלא חשבנו הרבה. מפתיע.
מון אמור רצה בית גדול יותר,
שהיה לנו ברור שלא נצליח לרכוש בתל אביב בה המחירים עלו פלאים,
ואני הרגשתי חנוקה בעיר האהובה שהפכה עבורי פתאום למנוכרת.

אלו היו שתי הסיבות העיקריות למעבר,
 באמצע בתי ספר,
חיים נוחים והרגלים של שני בני זוג שלא אוהבים בכלל שינויים.

אם תשאלו אותי איך היה המעבר, אספר שמזעזע!
שלושה חודשים של טירוף,
שהתנקזו ליום מעבר טראומטי במיוחד שאני לא מאחלת לאף אחד.
ואולי בגלל זה אני כותבת את הפוסט.
בלי שיימינג. בלי שמות. רק מידע ממה כדאי להיזהר כשעוברים דירה.

חוזה
מזל טוב! קיבלתם את חוזה הדירה? תקראו אותו!
תקראו היטב, תסמנו כל פרט שנראה לכם לא הגיוני. לא מובן. לא סביר.
תשאלו את עורך הדין. תבדקו ואל תניחו שמה שנכתב ונראה לעורך דין שלכם כסביר,
הוא באמת נכון עבורכם.
כל מילה לא מובנת, כל דרישה, סמנו, תבררו ותהיו מודעים לכל סעיף בחוזה.

שכנים
אחרי מגורים של 16 שנים בבית משותף אחד עם שכנים פחות טובים או יותר טובים,
ולתקופה ארוכה גם מספר שכנים מדהימים איתם היו לנו ממש יחסי חברות,
לא חשבתי לבדוק מי יהיו השכנים שלנו בבית החדש.
טעות. או כמו שאמרה חכמה ממני. Big mistake.huge
הגענו לבנין משותף עם הרבה ריבים וסכסוכים עליהם לא ידענו ושמעכירים את האווירה.
לא נורא. אני יודעת. ומצד שני לא נעים בכלל עד מציק פלוס.

 עיריה
קניתם דירה עם בעיות עבר של פלישה לשטח משותף?
או בעיות של בניה לא חוקית?
לכו לעיריה ותבדקו שהכל טופל. סודר. לא בעייתי.
אל תסמכו על עורך הדין שלכם או על דעות והמלצות מאנשים. לכו בעצמכם לבדוק.
למה? כי אולי תמצאו את עצמכם כמונו מקבלים טלפון מאיים מהעירייה,
כשצו משפטי מעל ראשכם.
צילום : אלה מילת
מוביל
יודעים כבר מתי אתם עוברים דירה וקובעים עם מוביל?
המלצות ודיס המלצות על מובילים יש הרבה ברשת
אבל שימו לב לפרט חשוב!
אם מגיע נציג מחברת ההובלות המסמן במסמך את תכולת הבית,
תבדקו היטב מה הוא סימן. כל ארון, שידה, מזוודה וארגז.
אחרת תמצאו את עצמכם כמונו באמצע ההובלה "בני ערובה" של חברת ההובלה,
שדורשים שתוסיפו 1500!!! ש"ח על גלשן ושידה שנרשמה כארון.

אנשי מקצוע
איך בוחרים אנשי מקצוע?
אין לי המלצה טובה.
במעבר ובשיפוץ הזה היה לנו כישרון בלתי מוסבר לעבוד עם אנשי מקצוע גרועים
(רובם ולא כולם)
כאלו שלא סיימו את העבודה עד הסוף.
לא עשו את העבודה כמו שצריך.
כאלו שהתנערו מאחריות על עבודה לא טובה,
 אבל ידעו לבוא לדרוש את הכסף בזמן,
כאלו שזלזלו, הקטינו ונתנו מוצר גרוע או לא תואם להזמנה.
בקיצור תבחרו היטב את אנשי המקצוע שלכם,
 כי אין מצב מתיש יותר מאשר לרוץ אחרי, החלפות, תיקונים,
כשאתם בזמן מעבר, סוף שיפוץ או כבר גרים בדירה החדשה.
צילום : אלה מילת
אמון
אני ילדה בנשמה.
ילדותית לא רק באהבה שלי לסרטי דיסני,
אלא באמת מאמינה שאנשים הם טובים.
ולאחר קניית הדירה התעוררתי.
הבנתי שלא צריך לסמוך על אנשים.
תבדקו. תהיו חשדניים.
עדיף להיות מציאותי
וברגשות קרים לא להאמין לכל חיוך ו"יהיה בסדר"
 שאנשים עם אינטרסים מרעיפים עליכם.
 עדיף ברגעים כאלו לשים את האמון והילדותיות בצד.
לא להאמין לכל אחד,
 ולא להתעורר עם בעיה משפטית,
שלא חלמתם עליה ולא הייתם נכנסים אליה,
 אם רק הייתם חושדים מעט ולא מאמינים לאנשים בעיניים עצומות.
ללא ספק בגיל 45 המעבר הזה ביגר אותי
וגרם לי להיות חשדנית יותר. אולי זה לטובה.


ואיך בגבעתיים?
כולם שואלים אותי...
אז ברור שגבעתיים היא לא תל אביב.
עם היתרונות והחסרונות שלה.
ואולי זה מקום לפוסט נפרד,
אבל היום אחרי שנתיים אני חושבת ויודעת
שהמעבר הוא בין הצעדים הטובים והנכונים שעשינו ועליו החלטנו.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה