מתי מרגישים בית? וחמש המלצות לעוברים דירה.

יום שני, 27 בנובמבר 2017



עברנו מתל אביב לגבעתיים לפני שלושה חודשים בערך,
עם קניית הדירה התחילה התרגשות ענקית והמון פרפרים בבטן,
בכל זאת שינוי ענק, אולי לא מהבחינה הגאוגרפית,
אבל מבחינת בתי ספר, גודל הבית ועוד מבחר הרגלים שמשתנים לחלוטין.
(כמו חניה פרטית לדוגמא...)
החלום כשחוזרים הביתה עם הרכב בתל אביב... קצת כחול לבן!
את תהליך השיפוץ התחלתי בשמחה.
מה שלהרבה אנשים נראה כמו סיוט והרבה עצבים
היה בדיוק ההפך בשבילי.
כמה אני אוהבת לבחור את הפרטים הקטנים ... הקרמיקה, הצבע, המנורות...
לארוז ולמיין בגדים, מצעים וניירת.

יום ראשון לשיפוץ... מצלמת תמונות אינסטוש עם המון התרגשות.
אבל בערך לקראת סוף השיפוץ הכל התהפך...
עוד מעט תהיה פה מקלחת ילדים
בעיות עם תשלומי הקונים גרמו ללחץ עצום מצידנו,
תוסיפו לזה רצפת מדה דקורטיבית שיצאה בדיוק הפוך ממה שרציתי ומשתלטת על רוב חלקי הבית,
מטבח שנצבע לא לשביעות רצוני, מעקה עקום, אינטרנט שלא עובד בגלל חיבורים לא קיימים,
אני יכולה להמשיך ...
בלאגן של יום המעבר מחוץ לבית בתל אביב
ביום המעבר חברת הובלות סחטנית ונצלנית שהפכה אותו ליום מתיש וארוך,
וגולת הכותרת איש מזגנים ש"שכח" לחבר את המזגן בקומה העליונה,
מה שגרם לה להיות סאונה מעולה...אבל חדר שינה פחות טוב...
ב12:00 בלילה, מותשת מהיום הארוך, זחלתי עם הבגדים המלוכלכים למיטה של יונתן ונרדמתי יחד איתו,
והימים הקרובים הפכו לימים הורמונליים, לחוצים ורווי דמעות.
"אני מתגעגעת לבית שלי"  אמרתי למון אמור עם דמעות על הלחיים,
לא לתל אביב, לא לאווירה, לא לנוחות, לא לטייק אווי
פשוט לבית שלי.
לארבעת הקירות בהם ידעתי איפה כל דבר נמצא,
להרגלים שלי, לריחות גם לצפיפות.
הצילו #1 מאיפה מתחילים?
כמה ימים לאחר מכן כבר נסענו לחופשה ביוון שתוכננה הרבה זמן מראש, ושגרמה לי קצת לנשום,
ומאז.. כן, כבר שלושה חודשים, אנחנו בניסיונות להקטין נזקים,
זה נשמע אולי מוזר כי הרי עשינו שיפוץ נרחב,
אבל משום מה בפרטים הקטנים, שחשובים כל כך,
 היה לנו כשרון לבחור אנשי מקצוע וחומרים לא נכונים.
הצילו #2 בלאגן מעבר דירה מלמעלה! 
אז כמה המלצות שלי למעבר ושיפוץ דירה בראש שקט (יש כזה דבר?):
1. אריזה. 
ברור שמומלץ להתחיל הרבה זמן מראש כדי להתחיל למיין ולהעביר רק את מה שתרצו,
אבל קחו טיפ קטן ממני. את חדר הילדים ובעיקר את המשחקים תארזו בסוף.
שלא תישארו כמוני בחודש אוגוסט עם ילדים בסלון וצעצועים בארגז סגור 1 או 15 מי יודע?

2. חברת הובלה
תבחרו בקפידה את חברת ההובלה לפי המלצות,
וכשמגיע הנציג שרושם בדיוק את מה שיש בבית להעברה,
תבדקו ותוסיפו כל פרט ופרט שנמצא,
אחרת תמצאו את עצמכם מוסיפים סכום לא מבוטל ואולי הופכים להיות "בני ערובה" בידי מובילים סחטנים,
 שכנראה הרגישו שמגיע להם "תוספת אוגוסט" על שני כיסאות ושידה שלא שמתם לב שלא נרשמו.
שימו לב גם שתירשם שעת התחלת ההובלה.
7 בבוקר אצלנו, הפך לתשע וחצי עם הפסקת צהריים נכבדת 
כך שהובלה מתל אביב לגבעתיים הסתיימה רק לקראת שש בערב... סיוט.

3. תהיו נאמנים לבחירות שלכם
תמיד חלמתם על שידה כמו בפינטרסט? שטיח כמו שראיתם במגזין העצוב?
ובכלל בית כמו בבלוג האהוב עליכם ? אל תתפשרו!
תעשו כמובן את ההתאמות לבית שלכם אבל אין כמו להגשים חלומות בבית חדש,
אז לא חייבים מבחינה כלכלית להגשים את כולם,
אבל אל תקשיבו לקולות ה"זה לא מתאים" "זה קטן מידי" "זה לא פרקטי" ...
בית חדש זה המקום להעיז כי אחרי זה כשעוברים אליו כבר לא משנים ומשפצים שוב.

4.אנשי מקצוע
אני לא בטוחה שיש לי המלצה מדוייקת לגבי בחירת אנשי המקצוע.
לצד אנשי מקצוע מעולים,
בחרנו אחרי שקיבלנו המלצות, גם אנשי מקצוע גרועים שהתישו ועדיין מתישים אותנו עם תיקונים.
אז ההמלצה העיקרית שלי תהיה לקבל המלצות מאנשים שאתם אוהבים את הסגנון והבית שלהם,
כי אלו, מתברר בדיעבד, היו ההמלצות הכי טובות.

5. חוזי מכירה וקנייה
עורך דין טוב זה חשוב, אבל אל תסמכו רק עליו.
תקראו ותבדקו כל מילה וסעיף שנכתב בחוזה,
לא הבנתם? תבקשו הסבר.
חושבים שהסעיף בעייתי ולא מגן עליכם? תנסו ותדרשו לשנות אותו.
זה אחד הדברים החשובים שלמדנו בשבועות האחרונים,
ולא אלאה אתכם בבעיות שנוצרו לנו בגלל סעיף זה או אחר שלא הקפדנו עליו.
HOME SWEET HOME

והבית ?
הבית מקסים, מרווח, נעים, מואר...
אבל עבורי רק עכשיו מתחיל להרגיש כמו בית.
אני מניחה שייקח קצת זמן, עוד תמונה, עוד חוויה, עוד ארוחה משפחתית,
עוד הרגל, עוד עציץ.





אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה