Bon appetit (קורס צילום וסטיילינג מזון)

יום רביעי, 2 במאי 2012


צלחות, מפיות, שאריות בד, ומה אני אבשל לשיעור הקרוב,
זה מה שהעסיק אותי בחודשיים האחרונים בעקבות קורס צילום וסטיילינג מזון של "מתכוניישן"
אותו לימדו הצלמת דניה ויינר והסטייליסטית דיאנה לינדר שאני שמחה שלמדתי והשתתפתי בו.
אז עכשיו כשהקורס נגמר, הנה היצירות שלי,
הסטיילינג והצילום הם כמובן שלי, ואני כל כך גאה...

בשיעור השני (אחרי שיעור מבוא), החלטתי לצלם לימונים, אני מאוד אוהבת לצלם פירות וירקות,
הטריות והצבע שלהם משגעים וחבל שהריח לא עובר בתמונה.



שיעור שלישי בקורס ואנחנו מתבקשים להכין ארוחת בוקר, כל אחד לפי הפירוש והטעם שלו,
התמונה הראשונה שעלתה לי בראש היתה של דניאל מיה ויונתן יושבים בפינת האוכל לפני כמה שבועות
סביב צלחת מלאה ב"קרפות" אותן הכינה כמה דקות קודם לכן אמא שלי,
צלחת שהתרוקנה מהר מאוד, דניאל גלגל אותן והעביר למיה ויונתן ובין לבין גם אכל כמה בעצמו.
"קרפות" או בשמן הידוע יותר בלינצ'ס היו מאכל שבועי קבוע אצלנו ונקרא בבית שלי כך,
מכיוון שזה תרגום של האחים שלי ושלי לסיומת רבים בעברית למילה הצרפתית קרפ (Crepes)

בבוקר הקורס קמתי מוקדם להכנת הבלילה של הקרפ, שלפי ההוראות צריכה "לנוח" כחצי שעה לפני הטיגון
ובשעה שמונה כבר עמדתי וטיגנתי אותן, מחייכת למעשה הלא אופייני לי, אבל נהנית מכל רגע.


שלא תטעו,
כל עלה נענע קטנטן, לא פוזר כלאחר יד,
אלא מתוך כוונה ותשומת לב.
עכשיו אני מסתכלת על צילומי מזון בעין אחרת.



שיעור שלישי 
הנושא ספגטי ברוטב עגבניות,
אני לא מהססת, אחת המנות האהובות בבית, אותן אני מכינה,
מנה שתמיד יוצאת מוצלחת, לשמחתי - ספגטי בולונז.


קערת קרמיקה - רות ברוט

באותו היום מי שנכנס לסטודיו היה יכול לטעות ולחשוב שהגיע למסעדה,
הריחות המדהימים של התבשילים שצולמו היו משגעים.
ואני התענגתי על ריח הבזיליקום שקישט את המנה שלי. 

קערת קרמיקה - רות ברוט

שיעור מעשי רביעי ואחרון,
הנושא היה חופשי ואני החלטתי שהנושא שלי הוא ארוחת בוקר מפנקת,
הפשטידות עם רוקפור ואגוזים,שעליהן כתבתי בפוסט הקודם, יצאו ממש לא פוטוגניות,
אבל הקישים הקטנים שקניתי כגיבוי ב"מאפיית מרגוזה" השתלבו מצוין.

 

יחד עם הפשטידות הכנתי סלט חסה עם רוטב ויניגרט
שאין ארוחה אצלנו בבית שבה הוא לא מככב על השולחן,
וסלט פטה וצנוברים טעים להפליא.

צלחת  Green gate  מ"נקודה בכפר"


בשבוע האחרון של הקורס קיבלנו שיעורי בית כשהנושא היה נוסטלגיה,
ואני בחרתי לצלם את עוגיות ה"מקרון" שהמתכון שלהן עבר במשפחה לאמא שלי,
העוגיות האלו לא מחזיקות יותר מיומיים בבית, והן מדהימות עם תה או קפה וגם כשלעצמן.




את תיון הלב שבתמונה הכנתי לבד,
 לפי הדרכה מקסימה שראיתי במגזין האינטרנטי Funkytime
תוספת מושלמת לתמונה.

צלחות - Pip studio 

שישה שבועות חלפו ממש מהר, אם היו מציעים לי להמשיך עוד שישה שיעורים,
הייתי נרשמת מהר מאוד, נהניתי מאוד מהאווירה בקורס,
פגשתי אנשים מקסימים, קיבלתי מידע מקצועי,
והכי חשוב ! התחלתי לאהוב בישול ואפיה !
נושא שאף פעם לא דיבר אליי והיה שמור אצלי רק לסופי שבוע.
את התמונה האחרונה של "מאחורי הקלעים" צילמה אפרת
מהבלוג המקסים  -  "אז מה את עושה כל היום"
שמהדקות הראשונות שפגשתי אותה התחלנו לפטפט ולצחוק.
היא כתבה על הקורס מנקודת המבט שלה- כדאי לכם לקרוא !



אז ....

 ! BON APPETIT




49 תגובות :

  1. אין כמוך :)
    פוסט מקסים ותמונות מ ש ג ע ו ת !!
    יש לך את זה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אפרת המקסימה,
      אני שמחה שהכרתי אותך בקורס,
      את תמיד מפרגנת
      :-)

      מחק
  2. איזה תמונות ואיזה סטייל. מחכה לראות עוד צילומי אוכל בהמשך פה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דיאנה !
      אני כבר מתכננת את הצילומים הבאים...
      :-)

      מחק
  3. התענגתי לכל אורך הקורס מהתמונות שלך...במועד הבא אני כבר שם (-:
    הצילומים שלך והסטיילמג נפלאים 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל :-)
      אני בטוחה שתהני מהקורס כמוני.

      מחק
  4. וואו וואו, זה לא קורס צילום, זה קורס באיך לגרום לי להתעלף פה מרעב ב-11 בלילה!
    הרסת אותי! צילומים מרהיבים וגורמים לאוכל להיראות מפתה כפליים. אבל את זה שאת צלמת מוכשרת כבר ידענו עוד לפני הקורס ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ,
      את תמיד מעלה לי חיוך על הפנים עם התגובות שלך
      :-)

      מחק
  5. אחלה פוסט, תמונות משגעות ותיון לב אחד שגנב את כל ההצגה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :-)
      אני כמובן גם אהבתי את התיון,
      הוא תוספת מצוינת לתמונה.

      מחק
  6. נפלא!! רואים את התענוג שלך מהצילום ומהסטיילינג, פשוט מקסים!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אילאיל !
      אני באמת מאוד נהניתי לצלם את התמונות
      :-)

      מחק
  7. מקסים מקסים מקסים!
    רק מה, עכשיו אני הןלכת לישון עם בטן מקרקרת...

    השבמחק
  8. תמונות מעוררות תאבון, חבל על המקלדת....
    איפה הקורס מתקיים?
    איך בא לי גם... :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שאהבת את התמונות
      :-)
      הקורס מתקיים בסטודיו של דניה ביפו.

      מחק
  9. אורלי, נראה לי שמצאת את הנישה שלך! לאו דווקא צילומי מזון (למרות שהם כל כך מושכים שמכאן אני ממשיכה למקרר...) אלא צילום בכלל. זה בנשמתך. את צלמת מדהימה!

    השבמחק
    תשובות
    1. מיקי,
      איזה כיף של תגובה מפרגנת,
      את מקסימה !
      :-)

      מחק
  10. הפסטה נראית תלת מימדית, כאילו היא ממש כאן בהישג יד. זה הצילום הכי חד שראיתי בחיי. בעיניי לפחות, מצאת את ייעודך האמיתי.
    יישר כח וכל הכבוד!
    שרית.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שרית !
      :-)
      אני שמחה שאת אוהבת את התמונות !

      מחק
  11. איזה תמונות!!!
    רואים שנהנת!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ליטל,
      זה קורס מדהים, ומאוד נהניתי ממנו,
      חבל שאין קורס המשך... :-)

      מחק
  12. אוף, יפה... (האוף נועד בשבילי בעצם, בשל חוסר היכולת שלי לאחוז במצלמה וגם להבין מה עושים איתה בו זמנית...טוב, גם לא בו זמנית...).
    מקסים, נראה קורס כייפי

    השבמחק
    תשובות
    1. אני כל הזמן נרשמת לסדנאות קצרות,
      הן כיפיות ולומדים בהן הרבה,
      למדתי גם סדנת צילום ופוטושופ אצל דנה ישראלי,
      תודה
      :-)

      מחק
  13. זה לא ממש עוזר לי לדיאטה, וגם המקלדת לא מגיבה טוב לכל הריר שנוזל עליה...
    מהממת ומוכשרת. שאפו!

    השבמחק
  14. זה אחד הפוסטים הנוראיים שיכולת אי פעם לצלם ! :-P חוץ מלחשוב על אוכל ולרייר פה למוות לא יכולתי לחשוב על כלום . הכל נראה מהמם . בפעם הבאה שאת הולכת לצילומים ואת צריכה מישהי שתנקה לך את הצלחות [לא אמרתי באיזה אופן אני מנקה . רמז : לבטן] אז תני לי קריאה :-D

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קוראת את התגובה וצוחקת !
      תודה
      :-)

      מחק
  15. פשוט מקסים.
    שילוב מנצח- אוכל וצילום.
    נהנתי לקרוא.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה,
      :-)
      כיף לשמוע !
      אני מקווה לכתוב עוד פוסטים בסגנון.

      מחק
  16. טוב, אז מתי זזים לאכול? P:

    השבמחק
    תשובות
    1. הריחות בסטודיו היו מדהימים!!!
      כל אחד הביא מאכל אחר, זה היה כיף !
      :-)

      מחק
  17. וואווווו מדהים!!!!!!!!!! מעורר קנאה ותאבון גם יחד!

    השבמחק
  18. איזה יופי!
    הכל כל כך פשוט ומקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל,
      אני בדר"כ מבשלת מתכונים מאוד פשוטים,
      אז העדפתי גם לצלם אוכל שאני מכירה ויודעת להכין.

      מחק
  19. את התמונות שלך אהבתי מהרגע הראשון, אבל עכשיו התעלית על עצמך!

    לא לחינם אומרים "לימון מוסיף המון" אוהבת לימון טבעי, על סלט וגם בלימונדה, בכלל פירות הדר, תמונות נפלאות.

    בתמונה של הבלינצ'ס, שילו בהצבעים מקסים (תותים, תותים) ואהבתי את עומק השדה על הכפית, נראים כלכך טעים, כמעט לאכול בידיים.

    במאפייה של מרגוזה יצא לי להיות במקרה, חזרתי הביתה עם...לחמים נימוחים.

    אחרונה חביבה, תמונת המקרונים - הם נראים מושלמים, דורשים לידם קפה... אלך להתנחם בכוס קפה, חטיף גרנולה. (הקיץ בפתח, צו השעה)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אפרת,
      הבלינצ'ס והבזיליקום הן שתי התמונות האהובות עליי
      אני שמחה שאהבת את התמונות,
      :-)

      מחק
  20. אני מקנאה בך, איזה קורס כייפי, טעים ופוטוגני!!!
    בא לי גם לעשות אחד כזה (אולי, מתישהו... כשאסיים את לימודי הסטיילינג שלי בשנקר).

    השבמחק
    תשובות
    1. הגדרת נכון,
      קורס טעים,כייפי ופוטוגני !
      תודה :-)

      מחק
  21. איזה פוסט כייפי :)
    את מוכשרת בטירוף, אני כל כך נהנית לראות את התמונות שלך. איזה כיף שהייתה לך את ההזדמנות לעשות את הקורס הזה

    השבמחק
  22. תודה,
    אני ממש שמחה שהצלחתי להירשם לקורס,
    זה היה טיימינג מושלם בשבילי :-)

    השבמחק
  23. אסור להסתכל על התמונות שלך שרעבים. פשוט אסור.
    כמה כישרון יש בך! פשוט ידי זהב:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה
      :-)
      אני מקווה לפרסם עוד תמונות בפוסטים הקרובים.

      מחק
  24. צילומים יפים!
    תוכלי לומר לי מהיכן ניתן להשיג את פלטת העץ שבתמונות הראשונות? (שעשויה מקורות עץ)
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי קרן,
      תודה
      :-)
      פלטות העץ שייכות לסטודיו בו צילמנו,
      ורובן נצבעו ע"י דיאנה הסטייליסטית.

      מחק
  25. תמונות מהממות! עושה תיאבון, והרגע אכלתי!!!!!!
    את כשרון טבעי :)

    השבמחק
  26. צילומים מקסימים!!! כיף לראות!

    השבמחק