!!! REVOLUTION

יום ראשון, 7 באוגוסט 2011




מחאת העגלות הייתה אחת משיחות השבוע,
אחרי מחאת האוהלים, קמה קבוצה קטנה של נשים,
שסחפה אחריה מאות ולאחר מכן אלפים מכל קצוות המדינה,
הופתעתי !
בעידן הפייסבוק הכל מתואם, והמידע זורם,
כל יום נוספו עוד ועוד אנשים לקבוצת "צרחת האימהות הצרכניות" (בפייסבוק)
שתרמו מהידע שלהם על חנויות אטרקטיביות, מחירים נוחים.
וצעדת העגלות יצאה לדרך !

לצד הלוחמנות, ההתארגנות והמחאה,
קראתי אינספור סטטוסים בפייסבוק ובטוקבקים,
ששאלו בציניות "כמה עגלות בוגאבו יהיו בצעדה ?"
והכעיסו אותי.
האם זאת הנקודה? 

זאת מחאה שכמעט כל אחד יכול להזדהות עם הבעיות שהיא מציפה,
הנקודות שמעלה המאבק הזה חשובות, וחשובות לכולם.

אז אין לי בוגאבו אבל יש לי עגלת בייבי ג'וגר.
נכון שבחרתי עגלה ממותגת ויקרה ,
אבל בחרתי גם בנוחות ופונקציונליות של מוצר שנמצא בשימוש שנים,
אני צריכה להתנצל?

בגלל שיש לי עגלה ממותגת, 
אני צריכה להסכים לשלם 70 ש"ח לחבילת חיתולים, שהשבוע קניתי אותה ב- 26 ?
שני מוצצים ב- 40 שקלים ? תחליף חלב שנושק ל-70 שקלים ?

ממש לא! ויש גבול למחיר !


ציניקנים יקרים,
הגזמתם !


6 תגובות :

  1. אני אמא גאה ובעלת בוגאבו יפהפיה ושיקפצו לי. כמו שאמרת - זה שבבעלותי בוגאבו שאגב אינה משמשת אותי אישית אלא את הילד שלי , זה לא אומר שאני אוכל בצלחות מזהב בבית ושאין לי משכנתא על הראש כמו כולם. זה לא אומר שאני צריכה לשלם על חבילת חיתולים 70 ש"ח ועל מוצצים 50 שקלים. זה לא אומר שאני מוכנה לשלם את יוקר המחייה. זה כן אומר שבמקום לפרגן אחד לשני , נהיינו צרי עין . הציניקנים לא מזיזים לי , אני ציניקנית בעצמי אבל כשזה נוגע לילדים שלי - עד כאן.

    השבמחק
  2. וואי, איזו מסכנה...
    יש לך סמארטפון, את מעצבת את הבית שלך, קונה נעלי מותגים, איפור יקר, יומולדת עם עוגות בוטיק ועוד ועוד.... ודורשים ממך 70 ש"ח על חבילת טיטולים?!?!
    לאן הגענו?

    שלא תביני לא נכון, שיהיה לך רק לבריאות, תקני מה שאת רוצה אבל הפוסט הזה בו את מתלוננת על "יוקר המחיה" מאד מאד צורם. את כנראה לא יודעת מה זה קשיי מחיה. אדם שיש לו קשיי מחיה לא פותח בלוג על כל המותרות שהוא רוכש לעצמו. אני במקומך הייתי מודה כל יום על המזל שלי...
    אם את הפנים של המחאה הזו, אני ממש שמחה שלא לקחתי חלק בה.

    השבמחק
  3. לאנונימי/ת שלום,
    לקחת חלק במחאה הזאת זה ענין של בחירה. אני ממש לא מסכנה ולא בודקת את המצב הכלכלי של אף אחד מהאנשים שהחליטו למחות נגד יוקר המחיה.

    הקניות שלי, יקרות או לא - הן בחירה,
    לעומת זאת חיתולים,תחליפי חלב, מוצצים - הם ממש לא.אני חייבת לרכוש אותם ומשלמת עליהם מחירים גבוהים , כמו שכתבתי לא יכול להיות שחיתולים ששילמתי עליהם 70 ש"ח לפני שבועיים יופיעו השבוע עם מחיר של 26 ש"ח. זה מקומם ! וזאת היתה הכוונה שלי... הפוסט לא נועד לקטר על מצבי הכלכלי, לא קיטרתי על מחיר מסג' בספא, ארוחת גורמה או על תיק של לואי ויטון. מחיתי על כך שגם בחירות יקרות אותן אני עושה במודע, לא מחייבות את היצרנים לתמחר במחירים לא הגיוניים את המוצרים שהם הכרח.

    ודרך אגב אני ממש לא הפנים של המחאה הזאת- הלוואי והייתי ! מובילות אותה נשים מעוררות השראה, שאני מאחלת לעצמי את היוזמה והאנרגיות המדהימות שיש להן !

    השבמחק
  4. הי אורלי :)
    אני חדשה כאן! מיטל מהקבוצה הלאו דווקא אנונימית בפייסבוק.
    חייבת להודות שאני בכלל לא בטוחה שנתקלתי בבלוג שלך בעבר ושמחתי להוסיף אותו לרשימת הקריאה (במיוחד עכשיו כשגיליתי אפליקציה נוחה לנייד שלי :P)

    בכל מקרה, מה שכתבת האמת מעלה דווקא נקודה מאוד חשובה שקשורה בהחלט לכל ההתארגנות המחאתית הזאת בארץ.
    הרי מה הנקודה? שחיקת / העלמת מעמד הביניים.
    אז במידה מסוימת, נראה לי שאנשים מופתעים שמישהו ממעמד הביניים (זה שנשחק ולא נשאר ממנו כלום) יכולים להרשות לעצמם עגלות ממותגות/יקרות (צר לי אין לי שום ידע בנושא באופן אישי). אולי בכלל החבר'ה האלה שייכים למעמד גבוה יותר? ואם כן, שיחזרו לאכול את הקצפת "ויעזבו אותנו המסכנים בשקט"..
    אז לא, עוד נשארו קצת מעמד ביניים שיכול לקצת יותר מאשר לסגור את החודש (באמת מזל!!!)

    ובכל מקרה, צרות העין לחלוטין מכוערת!
    אני לא אומרת שאני לא מקנאה באנשים מסוימים שיש להם דברים שהייתי שמחה שיהיו לי, ואני לא אומרת שאני לא שואפת לדברים שאין ביכולתי לרכוש / להשיג.
    אז גם אם אני מסתכלת על מישהו שיש לו - שיהנה! (כפי שאני הייתי נהנית אם היה לי). לא נכנסת לאף אחד לכיס לא עושה לאף אחד חשבון, קשה לי מספיק לעשות תחשיבים לעצמי ;)
    קנאה לא חייבת להיות דבר מכוער, היא יכולה לדרבן אותנו להתאמץ בשביל שיהיה לנו מה שאנחנו שואפים לו.
    במקרה של המחאה החברתית הזאת אני חושבת שחשוב לציין שלא מדובר כאן ב"קנאה" במעמד העליון אלא באמת מלחמה על מה שמגיע לנו.

    פעם הייתי פטריוטית, האמנתי במדינה, היום אשמח לקבל שני כרטיסי טיסה הלוך לאנשהו ולא לחזור.
    חבל, בסופו של דבר, גם אני אשמה שלא הרמתי את הדגל קודם (הכוונה שהמחאה לא נעשתה קודם) ובאמת כולי תקווה שמשהו יקרה עם המאבק הזה כי אין ספק שהוא צודק!

    השבמחק
  5. הי מיטל, ותודה שנרשמת לבלוג :-), אני כל הזמן מתעדכנת בקבוצה שפתחת בפייסבוק :-)

    לדעתי אחת הסיבות שהתחילו את המחאה, היא העובדה שמה שנקרא מעמד ה"ביניים" , בגלל עליית יוקר המחיה מתקשה לסגור את החודש, ושכיום קשה לקנות דירה, דבר שהיה עד לפני כמה שנים בסיסי מאוד למעמד הזה.
    הכעיסו אותי האנשים שנדבקו לנושא העגלות הממותגות, כ עגלה היא קניה חד פעמית (בדר"כ), והגיוני שאדם ירצה לבחור בעגלה שתהיה פונקציונלית בשבילו (אני מטיילת עם העגלה לפחות שעה וחצי ביום)
    אבל זה שהוא בחר להוציא סכום גבוה יחסית על עגלה ממותגת, לא אומר שזה מחייב להוציא סכומים מגוחכים על מוצרים שהם מאסט ולא בחירה.
    יש עוד המון דוגמאות אחרות למוצרים ושירותים שבעבר היו במחירים סבירים וטיפסו מעלה ,מעלה.

    אני מאוד אוהבת את המדינה, אני מקווה שהמחאה הזאת תעצור טיפה את הגלגל המטורף של יוקר המחייה כאן,
    ומאחלת שכל אדם יוכל לקנות דירה ולהתקיים בכבוד.

    השבמחק
  6. מקווה שהקבוצה תתפוס תאוצה. באמת שאני לא מסוגלת יותר להתעדכן בפידס, הרשימה מתחילה ולא נגמרת.. כ"כ הרבה אנשים מפרסמים, מעלים דברים (בטח בתקופה האחרונה).

    בחזרה לענייננו, עגלה ממותגת כמו הרבה דברים אחרים זאת בחירה. יש כאלה שירצו פריט "שווה" מסוים אבל לא יתחברו לאחר.
    כמו שאמרתי, לא נכנסת לכיס של אף אחד

    אבל הנקודה היא שעגלה ממותגת היא לאו דווקא לעשירים, ונגיד ככה, לא יודעת כמה העגלה שלך עלתה אבל אני בטוחה שיש יותר יקר ול"עשירים יותר".
    דווקא עגלה ממותגת היא "ה"דוגמה למעמד הביניים. למה שהיה וכבר קשה להחזיק.

    מצטרפת לברכה שלך. ומאחלת גם לכל אותם אנשים שסיימו לעבוד כאן במדינה ויצאו לפנסיה אחרי שנים של עבודה שיוכלו להמשיך לחיות את חייהם בכבוד.

    השבמחק