קיימא בארותיים - המשמעות מאחורי העשייה.

יום שלישי, 15 בדצמבר 2015



באמצעות ה- Waze הגעתי בלי להתבלבל.
שי חיכתה לי על שביל הכניסה לבית ואני חייכתי ברגע שראיתי פנים מוכרות,
אפילו שהיו מוכרות לי עד לאותו הרגע רק מתמונת הפרופיל בפייסבוק. 

הגעתי ל"קיימא בארותיים"
חווה חקלאית לגידול ירקות ופירות בשיתוף הקהילה,
חווה שמהווה מסגרת תעסוקתית וחינוכית עבור בני נוער שאינם לומדים במסגרת החינוך הפורמלית. 
ההיכרות דרך הפייסבוק נמשכה כמה שנים והיום שי היא אחת השותפות שלי לבלוג FRAMED
יחד עם זאת, ולמרות שכבר תכננו להיפגש כבר כמה פעמים לכל אחת יש את העבודה במשרה מלאה שלה,
ולא הצלחנו לתאם זמן מתאים. 
עד לאותו יום חמישי בו הרגשתי שהגעתי לעולם אחר ברגע שיצאתי מהרכב.
אני אומנם עירונית מלידה אבל תמיד מהופנטת מאזורים כפריים וירוקים.
ובקיימא בארותיים בנוסף למרחבים הפתוחים, הנקיים, נטולי זיהום האוויר אליו אנחנו כבר רגילים בעיר,
יש אנשים נהדרים שפועלים ומתקדמים בדרך מלאת משמעות.
אולי כדאי לחזור קצת אחורה. 
למרץ שנה שעברה, אז שי פרסמה בפייסבוק פוסט חדש על נסיעה לאיטליה,
וניתן היה להבין שזה פוסט שונה. פורץ דרך. מרגש.
"לכל דבר יש עת.
טסתי לאיטליה לטעום, וחצי שעה אחרי הנחיתה ידעתי שאני מקימה חווה.
דברים בדיוק הסתיימו,
חודשים ארוכים הרגישו שמתנקזים לשישה ימים של סלואו פוד, יין ומגיע לי מלא פחמימות.
עצמתית, מאירה, הצהרתי לכולם בביטחון שבועות לפני הנסיעה על גודל החוויה שלקראתי."
פוסטים נהדרים ליוו מאז את הקמת החווה, חרישת השדה, שתילה, דילול הגזר,
ועוד ועוד מילים מלוות בתמונות יפות והרבה גאווה.
וניתן היה להרגיש שאתה מלווה את מקימי החווה -  הוריה של שי, אחותה ואת שי עצמה בדרך לא פשוטה,
של הפיכת שטח חקלאי לחווה פעילה ויפה להפליא עם ערוגות ישרות ושמיים כחולים.

ביליתי בוקר מושלם בחווה, קצת הסברים על פעילות החווה,
מפגש עם עכבר קטן ומתוק (והרבה תדהמה שלא צרחתי ורצתי לעלות על כיסא קרוב)
ואז שי עברה בין הערוגות בביטחון מעורר קינאה,
אוספת גזר, קולורבי, לפת, סלק, וצנוניות שנשטפו מהר,
והפכו עם מלח, שמן זית ולימון טרי מהעץ הסמוך,
לסלט טעים שכל נגיסה ממנו לוותה בקריאות התלהבות מטעמים שקיימים רק בסלט שמרכיביו הגיעו ישר מהשדה.

בצהריים חזרתי לתל אביב.
עם מצלמה מלאה תמונות, נעליים עם בוץ,
והמון אנרגיות נהדרות. 




רוצים להגיע לחווה לרכוש ארגז ירקות טרי ?
תתקשרו לחווה בימי שישי בשעות 8:30-13:30
טלפון - 054-7303359 






אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה